наверх
02.03.202409:33
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Когда Рада примет закон о реинтеграции Донбасса? Мнение эксперта

Реинтеграция Донбасса: закон вступил в силу, что дальше? (450)

(обновлено: )56102
Директор Института анализа и прогнозирования Юрий Лесничий отмечает, что любые болезненные вопросы в законопроекте не добавили бы возможностей в переговорах по урегулированию конфликта.

РИА Новости Украина — Радиостанция Голос Столицы

Планы Верховной Рады на следующую пленарную неделю — изменились, она не будет рассматривать законопроект о реинтеграции Донбасса. В повестке дня парламента на 19-22 декабря соответствующий документ отсутствует. Кроме того, до сих пор не опубликован текст законопроекта и таблица поправок ко второму чтению.

Читайте также: Ад это там, а у нас — адище. Вопрос жизни и смерти, жить в Авдеевке

При этом накануне спикер Верховной Рады Андрей Парубий заявлял обратное — что на следующей пленарной неделе депутаты будут рассматривать во втором чтении законопроект о реинтеграции Донбасса. Тогда же он отметил, что к этому документу подано 700 поправок, поэтому рассмотрение может затянуться на два дня.

Почему планы парламента изменились, в эфире радиостанции Голос Столицы проанализировал директор Института анализа и прогнозирования Юрий Лесничий.

Юрий Лисничий

(текст публикуется на языке оригинала)

Чому немає законопроекту про реінтеграцію Донбасу на порядку денному парламенту на наступний тиждень?

— Я думаю, що є тут причини як внутрішньополітичні, так і зовнішньополітичні. З точки зору зовнішньополітичних, то після зустрічей Курта Волкера і Владислава Суркова як в Києві, так і Москві, не дійшли згоди ні в питанні розміщення миротворчого контингенту, також якимось чином незрозуміло затягується ситуація із обміном полоненими. Насправді Україна зробила в цьому процесі досить багато поступок для того, щоб робити наступний крок. У нас останнім часом питання миру на Донбасі, питання переговорів в чотирикутнику Україна-Росія-США-Європа, всі дії відбуваються за рахунок того, що кожна сторона, як в пінг-понгу, відбиває м'ячика, роблячи певні кроки назустріч, поступки. Так от, всі чекали наступного кроку від Росії і в плані зрозумілої ситуації по обміну полоненими, і в плані зупинення ескалації на Донбасі, і в плані непроникнення туди нових частин військових. І все-таки якогось прогресу в цьому плані. Але прогресу — не видно. І це конкретно заявив як Рекс Тіллерсон, так і всі інші міжнародні і сили, і перемовники, і дипломати, представники різних країн. Тобто робити крок назустріч Україні в даному випадку немає ніякого резону, а так чи інакше закон про реінтеграцію Донбасу містив, з одного боку, як подразливі для України питання, так і подразливі питання для процесу переговорів. Через те, скажімо так, якщо дивитися на цей законопроект з точки зору того, що він може робити якісь поступки в українському питанні, то його не робили через те, що Росія не робить кроки назустріч. Якщо дивитися на нього з точки зору оцінки діям Росії, то це питання — також неактуальне, тому що процес заморозився, і будь-які подразливі питання в цьому законопроекті, вони так само навряд чи б додали можливостей для переговорів як українській делегації, так і європейській, і американській.

Якщо говорити про внутрішні фактори і подразники для політичних сил та фракцій, хто на даний момент готовий підтримувати законопроект про реінтеграцію Донбасу?

— Якщо говорити про виключно внутрішні чинники, то варто згадати напружену ситуацію в українському політикумі у зв'язку з фактором Михайла Саакашвілі та фактором опозиції, які всіляко пробують розкачати ситуацію. Наразі, поки що, крім персоналії Саакашвілі подразників немає, але цей закон про реінтеграцію, в якому б напевне звучали знову фрази стосовно особливого статусу, вони б внесли певне напруження як всередині політикуму, так і давали приводи спекулювати опозиції цим питанням як черговим чинником зради в нашій країні. Кому це вигідно чи не вигідно — мені важко сказати. Це залежить від логіки процесу. Якщо це логіка — керована, і цілком зрозуміло, що владі, зокрема коаліції, цей процес наразі — не на часі, то це може бути і позиція фракцій більшості. Якщо ж це питання в тому, що ми нерідко звикаємо до того, що в українській опозиції — чим гірше, тим краще, то наразі це є фактор такої собі антизради в Верховній Раді. Хоча я поки що не бачу цих сигналів. Тому що дуже багато популізму навколо, балачок, і, по-перше, ті 600 поправок, які абсолютно змінять текст закону до його кінцевого читання. А всі ці поправки, вони ж торкаються найболючіших тем: і національна безпека, і територіальна цілісність, і визнання агресором, і інші питання похідні, мені важко уявити, що в ситуації такого політичного напруження будь-яка з сил піде на якісь непопулярні кроки в даному випадку.

Згідно з календарним планом сьомої сесії, наступний після 19-22 грудня пленарний тиждень буде 16-19 січня 2018 року. Чи зможуть вже тоді приступити до розгляду законопроекту?

— Звичайно, цілком можливо. Все стосується того, яким чином фракції коаліції, чи більшості, домовилися узгодити кінцевий текст закону. Якщо це буде такий патріотичний акт, який додасть балів нашій патріотичній більшості, то звичайно, що можливо, і були думки протягнути цей патріотичний акт до Нового року, але, як правило, такі серйозні піар-заходи, вони відбуваються в той момент, коли треба, то значить, зараз — не час для того, щоб вкидати в інформаційний простір оцю інформаційну страву.

К слову, политолог Петр Олищук в эфире "ГС" отметил, что закон о реинтеграции Донбасса сейчас не примут, чтобы не сорвать обмен пленными. А замминистра по вопросам временно оккупированных территорий Юрий Грымчак выразил уверенность, что депутаты могут рассмотреть законопроект о реинтеграции Донбасса по сокращенной процедуре и справиться за полдня.

Самое читаемое
    Темы дня