наверх
20.10.202003:34
Курсы валют НБУ
  • USD28.38+ 0.01
  • EUR33.43+ 0.13

Минус 220 млн долларов. Хмиль об "Укравтодоре" и проблемах дорог

(обновлено: )39710
Председатель правления ОО "Моя дорога" Роман Хмиль заявил, что в Укравтодоре не осталось квалифицированных сотрудников, поскольку за границей нашим специалистам платят намного больше.

РИА Новости Украина — Радиостанция "Голос Столицы"

Всемирный банк принял решение временно забрать около 220 млн долларов из кредитного портфеля Госагентства автомобильных дорог Украины. Об этом стало известно по результатам работы недельной миссии представителей Всемирного банка. В частности, директор Всемирного банка по делам Беларуси, Молдовы и Украины Сату Кахконен согласовала с руководителем "Укравтодора" Славомиром Новаком общие направления работы с украинским Госагентством на 2017 год, и среди них — отмена финансирования.

Как пояснила представитель Всемирного банка, это временный и вынужденный шаг, поскольку сейчас деньги Всемирного банка не двигаются достаточно быстро. Это, как считают в международной финансовой организации, тяготит Украину экономически и не освобождает место для поддержки новых проектов.

Следует ли расценивать прекращение финансирования Укравтодора Всемирным банком как плохую новость от наших зарубежных партнеров не только для Укравтодора, в эфире радиостанции Голос Столицы пояснил председатель правления общественной организации "Моя дорога", бывший глава дорожного департамента Министерства инфраструктуры Украины Роман Хмиль.

(публикуется на языке оригинала)

Які пояснення такого рішення Світового банку?

— Це червона картка "Укравтодору" і нашому уряду, тому що ситуація, яка вже склалась, полягає в тому, що банк виділив величезні кошти, які лежать на рахунках, але "Укравтодор" через відсутність кваліфікованих спеціалістів в проектному управлінні не здатен ці кошти використати. Вони лежали, лежали, і банк декілька попереджень давав за рік, і це вже фінальна крапка — забирає гроші.

В ситуації, коли з нашими дорогами і так криза, і бюджетного фінансування, ви бачите, що шість мільярдів – це ніщо, оскільки потрібно 50-100 мільярдів на рік, в цій ситуації ми втрачаємо кошти, які міжнародні організації готові надавати.

Основна проблема насправді полягає в фонді заробітної плати, оскільки ті зарплати, які зараз співробітники "Укравтодору" отримують, нормальні спеціалісти за них не працюють, вони виїжджають за кордон, наших дорожників цінують на світових ринках, вони працюють в інших країнах, а у нас проекти реалізовувати немає кому. Маємо кризу.

Чому гроші лежали?

— Вони лежали, тому що проектний офіс "Укравтодору", який повинен вести ці проекти, проводити тендери і контролювати хід виконання проектів, не справлявся зі своєю роботою. Відповідно, не було виконаних робіт, не було, за що платити підрядникам.

Це в цілому тривожний сигнал не лише в дорожній галузі, а й нам всім?

— Це сталось вперше за останні 20 років в дорожній галузі. Це вже докотились до ручки, називається.

Це свідчить і про недовіру інвесторів до українських корумпованих чиновників, відсутність нормальної регуляційної та законодавчої бази для інвестування, і відсутність людей, здатних втілити проекти в життя?

— Ви ж бачите, що закон про реформу державної служби не прийнятий, зарплати — як були у людей по дві тисячі гривен, так і є. Люди, які мають по 10 років досвіду в цій галузі, які на світових ринках коштують п’ять тисяч доларів на місяць, вони в "Укравтодорі" отримують 3-4 тисячі гривень. Безумовно, вони звільняються, і в системі — колапс.

Які матимемо наслідки від цього, адже у нас і так спостерігається брак фінансування на ремонт і облаштування доріг?

— Ці всі кошти виділені на ремонти доріг. Київ – Харків — іде ремонт дороги, Київ – Одеса, і ми бачимо, що там прогресу немає. З одного боку, там підрядники збанкрутували, українські компанії.

Наприклад, на Київ-Одеса підрядна організація "Альтком", якій після Євро-2012 держава заборгувала багато грошей. Вона є де-факто банкрутом і вона не здатна виконувати ці роботи, і останні два роки розкопали дорогу Київ-Одеса, нічого не зроблено, воно так стоїть.

Світовий банк каже: гроші на рахунках лежать, ми їх краще іншим кандидатам, країнам дамо, які здатні їх використовувати.

Чому "Укравтодор" минулого року скаржився, що немає коштів ремонтувати дороги?

— Це ситуація курки і яйця, бо якщо ви маєте 6 мільярдів гривен на рік, які виділені урядом, а потрібно 50-60 і невідомо, які кошти будуть виділені наступного року, то неможливо запустити цей ринок.

На нього не приходять компанії дорожні, на нього не приходять інвестори, тому що це 5-10% від тих грошей, які потрібні, і на них нічого зробити неможливо, і всі професіонали за таку роботу не беруться.

Тому, з одного боку, грошей немає, з іншого боку, ці гроші, які є, бездарно використовуються, і ситуація погіршується і далі.

А ми можемо отримати ланцюгову реакцію, тобто після відмови Світового банку інші міжнародні фінансові організації теж дистанціюються від України? 

— Така сама ситуація в інших банках. ЄБРР та Європейський інвестиційний банк теж неодноразово звертали увагу "Укравтодору" на те, що вибірка коштів, яка запланована на рік, які мали б бути профінансовані, знаходиться на рівні 10-20%, що абсолютно незадовільно, бо якщо вони виділили 300 мільйонів доларів на рік на цей, вони повинні бути використані в цьому році, тому що на наступний рік є наступні кошти.

А якщо цих коштів, які є, використовується 10%, то вони відкликають кошти, і я боюсь, що інші банки підуть тим самим шляхом, якщо радикально ситуацію не розвернути.

Ранее первый заместитель Министра инфраструктуры Евгений Кравцов в эфире "ГС" рассказал, по какому принципу будут ремонтировать дороги в 2017 году, а также поделился своим мнением по поводу Е-декларирования и работы главы "Укрзализныци" Войцеха Бальчуна.

Самое читаемое
    Темы дня