наверх
02.05.202412:30
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Попрошу на выход. Ротации в Кабмине в 2018 году

(обновлено: )48910
К достоинствам премьера можно отнести эффективную коммуникацию как с другими чиновниками, так и с Радой, но это никак не помогает экономическому росту в стране, считает эксперт.

РИА Новости Украина — Радиостанция Голос Столицы 

Правительству Владимира Гройсмана дали оценку. Журнал "Фокус" обратился к экспертам, чтобы они оценили эффективность министров и руководителей ведомств по 12-балльной школьной системе. 

После этого баллы суммировали и поделили на количество экспертов по каждому фигуранту рейтинга. Итак, средняя оценка Кабмина Гройсмана составила семь баллов. Такой же она была и в 2016 году.

Подробнее успехи и неудачи Кабинета Министров в 2017 году в эфире радиостанции Голос Столицы прокомментировал глава Института публичной политики и консалтинга "ИНПОЛИТ" Сергей Быков.

(текст публикуется на языке оригинала)

Яку б ви поставили оцінку уряду Гройсмана?

— Перш за все, я оцінюю роботу уряду досить задовільно, тобто це відповідає тому показнику, який надали експерти видання «Фокус», тобто це цілком задовільна робота, але вона є стабільною, що, дійсно, символізує консервацію того стану, який відбувається останніми роками. Тобто той показник зростання ВВП, який пропонує Володимир Борисович на рівні 3%, це не той рівень зростання, який може собі дозволити українська економіка після падіння на понад 15%, тобто, відповідно, саме через такі показники досить низького рівня економічного зростання і не можна оцінити уряд Гройсмана як цілком задовільний, тобто він дещо задовільний. Це за п’ятибальною системою — четвірка, за 12-бальною шкалою — це десь шість-сім балів. Але не можна казати, що недоліків немає, тим паче, що у самому складі уряду є досить багато міністрів, до яких виникає певна кількість питань, а це відображається на самій позиції прем’єра у даному рейтингу. 

На вашу думку, хто найкраще себе показав і найгірше серед міністрів?

— Серед гірших безперечним лідером є Лілія Гриневич, яка була флагманом ідеї проведення реформування, в першу чергу, загальної середньої освіти. Тобто якщо ми згадаємо ідеї видатного світового філософа та публіциста, який у ряді своїх наукових робіт декларує, що та влада, верхівка, яка хоче свого максимального збереження, має пригнічувати систему освіти та робити її досить низькою, аби культивувати безглуздість та ті речі, які не є інтелектуальними. Тому в цьому розрізі реформування системи загальної середньої освіти виявляється просто «блискавичним», оскільки об’єднання ряду предметів, які між собою взагалі не пов’язані, наприклад, біологія, географія та хімія, якщо хімію та біологію поєднувати можна і це, дійсно, відбувалось за радянських часів, тоді географія тут, вибачте, як п’яте колесо. 

Читайте также: Как возможная ротация в Кабмине повлияют на Раду? Опрос депутатов

З іншого боку, казати про те, що ось міністр інфраструктури Володимир Омелян є трієчником, тут я не можу погодитись, оскільки він за даними журналу «Фокус» отримав шість балів, я тут не можу погодитись, через те, що тільки за останній рік ми бачили величезну кількість і корупційних скандалів навколо пана міністра, і, у тому числі, тих ініціатив, які взагалі не відповідають позиції дійсного розвитку інфраструктури. От я нещодавно повернувся з Відню, де ми з колегами дискутували з приводу того, як легалізувати таксі. Наприклад, ефективною моделлю є фактична ліквідація плати за ліцензування, а в Україні ця плата за ліцензування складає 1400 гривень. Остання з ідей у цій галузі, як начебто легалізувати таксі – це надати їм жовті номери, але, на жаль, вони не дивляться на ті перепони, які це створить для взагалі перевізників. Аналогічна ситуація і у системі внутрішнього водного транспорту. Той законопроект, який був розроблений спеціалістами Мінінфраструктури і сьогодні зареєстрований в парламенті щодо розвитку внутрішнього водного транспорту, він абсолютно ігнорує ті європейські рекомендації, які вже давно ухвалені у ЄС.

Як ви оцінюєте менеджерські якості прем’єра?

— Перш за все, необхідно надати, дійсно, високу оцінку тому рівню комунікації прем’єра як з іншими урядовцями, так і з комітетами ВР, так і з фракціями українського парламенту через те, що колишній прем’єр Яценюк та інші попередники не надавали такого високого значення цій комунікації. Вони гадали, що зверху можна просто спустити і, нічого не пояснюючи, отримувати, дійсно, ефективний результат. Наразі ми бачимо, що комунікація Володимира Борисовича є ефективною. Він постійно зустрічається з фракціями, він постійно зустрічається з комітетами, якщо відповідні урядові законодавчі ініціативи проходять через ці комітети і він, дійсно, пояснює позицію уряду і необхідність ухвалення або неухвалення того чи іншого законопроекту. Тому тут якраз менеджерські якості у Володимира Борисовича досить ефективні, а якщо додати ще той факт, що прем’єр вже не асоціюється напряму з президентом, це також дає додаткові плюси для персони Володимира Борисовича у якості того головного арбітра та головного рефері в українському уряді, який не є однопартійним, а є коаліційним. 

Читайте также: Правильной дорогой идите… Промежуточный отчет Порошенко

Чи означає така оцінка такий непоганий результат, що жодних ротацій в 2018 році не буде?

— Насправді я очікую, що уряд певні міністри полишать, і їм на зміну прийдуть, дійсно, ті професіонали у галузях, які зможуть розвивати реальний сектор української економіки та забезпечувати більш стрімке економічне зростання – те, на чому наголошує, зокрема, і український прем’єр. Перш за все, я маю на увазі міністра інфраструктури, щонайменше. 

Ще які?

— Якщо ми кажемо про постать пана Данилюка, то я довіряю економістам "Фокуса", які поставили йому незадовільну оцінку. Також ми очікуємо зміни Тараса Кутового. Щонайменше, ці три постаті, я гадаю, у 2018 році будуть змінені. 

Напомним, политолог Руслан Бортник считает, что премьер-министр Владимир Гройсман может быть заменен другим человеком для эффективного использования админресурса в пользу Петра Порошенко на президентских выборах-2019.

Самое читаемое
    Темы дня