наверх
06.05.202421:10
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Эксперты: настоящая война идет на дорогах Украины

(обновлено: )46901
Советник главы МВД Иван Варченко отметил, что на службу в дорожной полиции могут претендовать и бывшие сотрудники ГАИ, а эксперт Михаил Цимбалюк считает, что в таком случае качественной работы не будет.

РИА Новости Украина — радиостанция Голос Столицы

Нацполиция намерена отобрать 3 550 полицейских для работы в подразделении дорожной полиции. Об этом сообщил глава Нацполиции Сергей Князев. По его словам, сейчас полицейские проходят интенсивное обучение, которое продлится четыре месяца, после чего полицейские будут следить за безопасностью украинских дорог.

Князев также отметил, что, несмотря на ремонт дорог в Украине, количество ДТП не уменьшилось, и, очевидно, причина этого — быстрая езда водителей. Между тем, первые 30 патрулей дорожной патрульной полиции — альтернативы бывшей Госавтоинспекции — заработали на 10 автомагистралях еще в начале лета. Теперь же дорожных полицейских планируют рассредоточить по всей территории страны. Случится это не раньше следующей весны, а новые правила по ограничению скорости заработают с 1 января 2018-го.

Читайте также: Золотарев о новом "старом ГАИ": сдерут по три шкуры, увидите

Какие функции будут у новой дорожной полиции, в эфире радиостанции Голос Столицы прояснил советник министра внутренних дел Иван Варченко.

(текст публикуется на языке оригинала)

Чим новий підрозділ Нацполіції відрізнятиметься від колишньої ДАІ?

— Справді, дорожня патрульна поліція вийшла на траси ще в червні-місяці цього року. І ми планували, що поліцейських має бути більше 2,5 тисяч. І варто знизити градус сенсаційності від цієї інформації, оскільки дорожня патрульна поліція вийшла на дороги України ще в червні-місяці цього року.

На окремих трасах державного значення.

— Так. Це — траси державного значення. І зараз працює близько 100 патрулів, які контролюють близько 4 тисяч кілометрів. Насправді планується, що це буде більше ніж 10 тисяч кілометрів. І ми розуміємо, що цієї кількості патрулів, які є наразі, вистачає лише для тестового режиму.

Хто набиратиметься туди? Чи це будуть колишні працівники ДАІ?

— По-різному. Колишні працівники ДАІ — це не "вовчий білет" для роботи в Україні. І вони мають можливість спробувати себе в конкурсах, які проходять на дорожній патруль. І в разі, якщо вони проходять і за параметрами фізичної підготовки, інтелектуальної підготовки і порядності своє людської, то вони мають право стати дорожніми поліцейськими в Україні. А що стосується того, чим відрізнятимуться дорожні поліцейські від співробітників ДАІ, то завдання — значно ширші. Тобто дорожній патруль в Україні має реагувати не лише на порушення правил дорожнього руху, а і на будь-які інші повідомлення про злочини, правопорушення, які здійснюються. І так само як патрульна поліція в містах має тут же виїжджати на виклик громадян, допомагати їм.

Якщо спектр повноважень і обов'язків буде розширено, чи не замало буде поліцейських?

— Наявність дорожнього патруля не означає, що не будуть працювати поліцейські, які в нас є в районах, в селах і в селищах. У великих містах працює патрульна поліція. Ми знаємо, і вона так само займається дотриманням правил дорожнього руху. Що стосується магістральних трас, то там буде дорожня патрульна поліція.

Свое видение работы дорожной полиции в эфире "ГС" также изложил эксперт по вопросам реформирования МВД Михаил Цимбалюк.

Кількість працівників ДАІ стабільно перевищували 20 тисяч. Тепер в дорожню поліцію набирають лише 3,5 тисяч. Чи не замало це в рамках нашої країни?

— Насамперед хочу нарешті сказати, що добре, що з весни цього року хоча б на основних магістралях ми мали би відчути реальних дорожніх поліцейських. А що буде з дорогами республіканського, вірніше, обласного і місцевих значень? Коли там з'являться патрулі? Звичайно, що це замало. І невже треба було три роки чекати, щоб створити ту саму дорожню поліцію і знову набирати в них частково колишніх працівників ДАІ? Я хотів би, щоб керівництво МВС і радники радили, щоб швидше вводили технічні засоби контролю швидкості. Тому що якщо з червня працюють поліцейські на дорогах, то вони не мають жодного приладу для контролю швидкісного режиму. І потрібно нині говорити про те, щоб максимально вилучити з контролю за дорожнім рухом людський фактор. Його має замінити техніка, як в багатьох європейських державах. Нам ще в 2014 році обіцяли встановити камери відеоспостереження, так звані радари. От на що потрібно негайно звернути увагу, щоб припинити війну на дорогах. Щодоби більше 10 людей гине, сотні травмованих.

Чим дорожні патрульні будуть якісно відрізнятися?

— Я поки що не почув зрозуміло, чим вони будуть відрізнятися якісно. Якщо частково це будуть колишні працівники ДАІ, то, мабуть, буде та сама якість. Дай Боже, щоб там залишилися найпрофесійніші або були повернуті, бо сьогодні та служба розформована. І я вважаю, що потрібно сформувати нову модель дорожньої поліції за прикладом європейських держав. Коли вони будуть займатися контролем за рухом, а також профілактикою злочинів. Оце є реальна дорожня поліція. Тому що велика кількість грабежів, крадіжок вантажів здійснюється сьогодні саме на автомагістралях.

Радник голови МВС Іван Варченко сказав, що це також входить в сферу їх повноважень. 

— Хочеться в це вірити. Але якщо чекати ще до весни, то я не почув з виступу радника міністра, коли все-таки будуть внесені зміни, і Верховна Рада проголосує щодо того, щоб все-таки технічні засоби стояли на дорогах і були саме підкресленням і засобом доказу правопорушення. Хотілося б, щоб керівництво МВС пояснило, яким чином нині потрапляли автомобілі в великій кількості на державних знаках іноземних країн. Оце також проблема. Але дай Боже, щоб хоча б ця проблема зрушилася з мертвої крапки, тому що проблема існує, нині страшно доброчесним водіям виїжджати на дороги.

Между прочим, юрист, эксперт группы "Полиция под контролем" Евгений Крапивин в эфире "ГС" отметил, что дорожная полиция сделает свой вклад в разрешение проблемы безопасности дорожного движения, но он будет незначительным. Он уверен, что дорожная полиция — не панацея от аварийности на дорогах.

    Самое читаемое
      Темы дня