наверх
26.04.202417:22
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Когда и как заработает норма о снижении скорости в городах. Комментарий МВД

(обновлено: )49803
Директор департамента коммуникаций МВС Артем Шевченко заявил, что норма о снижении предельно допустимой скорости заработает либо до 2018 года, либо с января.

РИА Новости Украина — Радиостанция Голос Столицы

Кабинет министров Украины одобрил новые правила выдачи водительского удостоверения. Так, начинающим водителям будут давать временное удостоверение, которое рассчитано на два года. 

Если за это время у водителя будет не более двух нарушений — временный документ обменяют на постоянный без пересдачи экзамена.

Об отличиях временного удостоверения от постоянного и когда заработают нововведения Кабмина по безопасности на дорогах, в студии радиостанции Голос Столицы рассказал директор департамента коммуникаций Министерства внутренних дел Артем Шевченко

(текст публикуется на языке оригинала)

Чим відрізнятиметься тимчасове посвідчення від постійного?

— Це одна з норм нашого великого пакету, який присвячений наведенню ладу на дорогах і підвищенню безпеки дорожнього руху. Він набуває чинності найпершим. Можливо, тиждень ще знадобиться на остаточні узгодження всіх формальностей. Десь з початку грудня запрацює ця норма, яку умовно назвали випробувальний термін для водії-початківців. Видається на два роки тимчасове посвідчення водія. Закликаємо цього водія-початківця кермувати обережно, не перевищувати швидкість у 70 км на годину, а також намагатися не колекціонувати штрафи. Якщо колекція штрафів не перевищує трьох, то він через два роки отримає можливість без перездачі іспиту отримати посвідчення водія терміном на 30 років.

Якщо більше трьох штрафів? 

— Якщо він отримав три або більше штрафів, він буде змушений перескласти іспит у сервісних центрах МВС. Сервісні центри МВС готові для запровадження такої новації. І фактично ми і цією новацією, і реформами сервісних центрів практично повністю прибираємо корупцію під час видачі посвідчень водія. Раніше була більш розповсюджена практика, коли разом з машиною купували і права, не навчаючись в автошколі, не вивчаючи правила дорожнього руху, що потім дуже негативно впливало на безпеку дорожнього руху.

Чому два роки? Чи не задовгий термін для того, щоб можна було перевірити поведінку водія на дорозі? 

— Оптимальний термін за нашим переконанням, уряд нас у цьому підтримав.

Чи є значення, які саме порушення здійснив водій? 

— Ні. Мається на увазі, винятково кількість цих порушень.

Смотрите также: ПДД от Авакова: космические штрафы и до 12 лет тюрьмы

По завершенню дворічного терміну це тимчасове посвідчення без штрафів або за наявністю двох штрафів у центрах міняється на постійне посвідчення? 

— Без складання іспитів. Якщо три і більше — змушений водій перескласти іспити. Щось він недовчив або не вивчив.

Тимчасові посвідчення будуть якось відрізнятися від постійних? Як вони будуть виглядати? Чи захищені вони від підробок? 

— Це таке саме посвідчення водія. Просто його термін дії обмежується двома роками.

Як часто взагалі порушують новачки правила дорожнього руху? 

— Зараз вам так не скажу по пам'яті. У мене немає цифр статистики новачків, які порушують правила дорожнього руху. У нас загалом всі багато порушують правила дорожнього руху. Тому для новачків саме запроваджена ця норма, для того, щоб вони призвичаїлися до дорожнього руху, ретельно вивчили правила дорожнього руху і не порушували. Це такий випробувальний термін, якщо хочете.

Що ви скажете про рівень підготовки в автошколах? Наскільки високий рівень? 

— Наші сервісні центри МВС, які прийшли на заміну старим заскорузлим скорумпованим і абсолютно деградованим МРЕО, якраз і працюють над тим, щоб рівень підготовки водіїв в автошколах був відповідним, щоб людина, яка навчається в автошколі, вийшла підготовленим водієм, щоб не купували, як раніше це називалося, купити права за сало чи за м'ясо, чи просто за гроші. На це скеровані всі зусилля наших сервісних центрів.

Щось у цьому напрямку планується робити? 

— Контролюються автошколи. Вони сертифікуються відповідним чином для того, щоб вони готували з належним високим рівнем водіїв. І вони, наші сервісні центри, активно над цим працюють. І всі їх новації, які вони широко рекламують, і оприлюднюють, зокрема: відкрита можливість скласти іспит онлайн, залучення громадськості до формування питань цього іспиту — вказують на те, що сервісні центри — це відкрита структура, сучасна, і кілєнтоорієнтована для того, щоб надавати якісну послугу нашим водіям.

Що очікується ще до прийняття і на що може погодитися уряд? Які норми в які терміни планують впроваджувати?

— Наступна норма, яка дуже швидко увійде в дію, це норма про дозволену швидкість у населених пунктах з 60 до 50 км на годину. Це відбудеться або до Нового Року, або одразу після, або з 1 січня, або, можливо, і швидше. Це залежить від певних  бюрократичних процедур у Кабміні. Але ця норма також буде введена дуже швидко. Вона не потребує голосування у парламенті, і фактично рішення про це вже прийнято. Нашим водіям треба звикати до того, щоб зменшувати швидкість, прибирати ногу з педалі газу в населених пунктах. Вона запрацює найближчим часом.

К слову, глава правления общественного объединения "Всеукраинское партнерство за безопасность дорожного движения" Михаил Берлин считает, что в высокой смертности в ДТП в Украине виноват Кабмин.

Кроме того автоэксперты сходятся во мнении, что сужение проезжей части существенно снизит аварийность.

Новые ПДД. Планы МВД по ужесточению наказаний

Самое читаемое
    Темы дня