наверх
03.05.202423:02
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Водителям-нарушителям придут "письма счастья" - спикер МВД

(обновлено: )652
Безнаказанность водителей за нарушения приводит к тому, что у нас так много смертей на дорогах, считают спикер МВД Артем Шевченко и основатель интернет-портала dtp.kiev.ua Влад Антонов.
Аварийный знак на месте ДТП. Архивное фото

РИА Новости Украина — радиостанция Голос столицы

Существенно сократить количество аварий и смертей на дорогах поможет фото- и видеофиксация правонарушений. Об этом заявил министр внутренних дел Арсен Аваков.

По его словам, за полгода по всей стране планируют установить 4000 видеокамер на дорогах, но применять данные с этих камер можно будет только после принятия в Верховной Раде соответствующего закона.

Детали работы видеофиксации в эфире радиостанции Голос Столицы сообщил директор департамента коммуникаций МВД Украины Артем Шевченко.

(текст публикуется на языке оригинала)

Читайте также: Рекордная смертность в ДТП это 100% вина Кабмина — эксперт

Як працюватиме система відеофіксації правопорушень?

— Як вона працює у всій Європі. Адже неможливо зафіксувати кожне правопорушення на дорозі, як і неможливо приставити до кожного автомобіля поліцейського. Саме тому жодна країна Європи не обходиться без системи автоматичної фото-, відеофіксації порушень правил дорожнього руху, яка доволі суттєво дисциплінує водіїв. Це може відчути будь-хто, хто подорожував європейськими дорогами. Причому, не тільки західних країн, західноєвропейських, але і наших найближчих сусідів — Польщі, де впровадження системи відеофіксації чисельністю всього 500 камер за останні роки дало доволі суттєве зниження аварійності. Саме тому цим шляхом безальтернативним буде йти МВС і Україна, але обов'язково враховуючи той негативний досвід, який був у 2006-2007 роках, коли ця система протрималася дуже недовго і була, по суті, знищена позовами до судів різних інстанцій. І один з них найвищого рівня поставив на ній хрест.

Водителям готовят драконовские штрафы. Инфографика

Саме тому, щоб не повторити таку помилку, зараз ми сім разів відміряємо, а один — відріжемо. І вже почали. Постанова, прийнята минулого тижня, відкриває широку дорогу до провадження цієї системи. Так, дійсно, нам треба ще прийняти один такий невеличкий закон у парламенті. І я закликаю всіх водіїв готуватися до того, що в наступному році у першій половині, а, можливо, навіть і в першому кварталі наступного року система почне працювати, і так звані листи щастя, які були в 2006-2007 році, і доволі негативно які сприйняли тоді, повернуться. Альтернативи цьому немає. Єдине, що ми хочемо повністю виправити всі помилки, щоб це було абсолютно ефективно, і хороший дієвий механізм.

Чи буде достатньо чотири тисячі камер? За чий кошт вони будуть закуповуватися?

—  Чотири тисячі камер — це цифра, яку ми розрахували як базовий параметр. За наявністю такої кількості камер система буде більш-менш ефективною. Тобто на нашу країну, на наші території, наші дороги хочеться мати таку кількість. Звісно, не одразу все це запрацює. Але поступово почне працювати з першого кварталу наступного року.

А на законодавчому рівні всі деталі вже з'ясовано? 

— Ні, позови будуть у будь-якому разі. Психологія наших водіїв розрахована на те, щоб якомога більше порушувати, якомога менше підкорятися.  Критикують, а чого ж в нас стільки багато смертей на дорогах. Це психологія водія. Це психологія безкарності. Саме тому, щоб зменшити цю страшну статистику ДТП і смертей на наших дорогах, ми і впроваджувати будемо безальтернативно. Ніякої альтернативи цьому немає. Так працює вся Європа і увесь цивілізований світ.

У цю програму будь-які гроші можна залучати: державні, приватні, і змішаний тип фінансування. Тобто, очевидно, що в різних регіонах можуть бути різні проекти і різні програми. Звісно, якщо ми говоримо про ту кількість камер, які зараз вже є на дорогах, вони можуть бути і будуть інстальовані в систему. Тобто певна частина наявних камер буде включена, частину треба докупити. Звісно, тут ми розраховуємо і на місцеві влади, на місцеві бюджети, які зараз мають більш-менш вільні фінансові ресурси, адже безпека на дорогах — це також і турбота місцевої територіальної громади.

Насколько система видеофиксации нарушений правил дорожного движения изменит ситуацию на дорогах страны, в эфире "ГС" прокомментировал также основатель интернет-портала dtp.kiev.ua Влад Антонов.

"Система, безусловно, изменит. Потому что без этого, как сказал Артем Шевченко, безусловно, никуда. И опыт всех развитых стран доказывает, что это работает везде, даже в соседних странах, например Белоруссия, Казахстан, страны бывшего СССР. И если эта система будет грамотно внедрена и позволит действительно штрафовать, контролировать водителей, это серьезно снизит основные факторы смертности, в первую очередь, конечно, это значительное превышение скорости. Потому что говорили про 50 км/час. К сожалению, по Киеву многие водители, особенно вечером на пустых магистралях, на том же проспекте Победы, Бажана, едут быстрее 100 км/час. То есть пока что про 50 речь не идет, дай Бог, чтобы они хотя бы ехали до 80. Если грамотно будут поставлены системы видеофиксации, которые позволят на проблемных участках Киева контролировать скорость, это существенно снижает аварийность и снижает тяжесть последствий ДТП. То есть даже, например, 90 и 80 км/час — это абсолютно разные последствия", — сказал Влад Антонов.

Напомним, ранее юрист Евгений Пронин в эфире Голоса Столицы спрогнозировал, что второго подозреваемого в резонансном ДТП в Харькове — водителя Volkswagen Touareg — ждет та же судьба, что и Елену Зайцеву.

Самое читаемое
    Темы дня