РИА Новости Украина – Радиостанция "Голос Столицы"
Народные депутаты снова решили адаптировать отечественный авторынок к европейским стандартам. На этот раз в части б/у автомобилей. В парламенте зарегистрировали законопроекты, которые предлагают отменить ряд ограничений на ввоз б/у иномарок по сниженным акцизами и продлить действие льготного периода их импорта еще на два года, до 31 декабря 2020 года.
Другим проектом закона предлагается ввести техосмотр б/у автотранспорта, при этом отменив его соответствие экологическим нормам.
Какую цель преследуют эти законодательные предложения, как они скажутся на рынке б/у авто, в эфире радиостанции Голос Столицы спрогнозировал генеральный директор Всеукраинской ассоциации автоимпортеров и дилеров Олег Назаренко.
(публикуется на языке оригинала)
Депутати пропонують продовжити дію пільгового періоду імпорту старих іномарок до кінця 2020 року. Ще одна пропозиція – скасувати низку обмежень на ввезення старих іномарок в Україну. Пояснять, будь ласка, про що конкретно йдеться?
– Стосовно першого моменту продовжити пільги, тут йдеться про те, що депутати собі вирішили пільги продовжити. Тому що на сьогодні користуватися цим законом і ввозити іномарки вживані з-за кордону можуть лише люди, які мають достатньо коштів — перше. По-друге, мають, як мінімум, закордонний паспорт. По-третє, мають шенгенську візу, щоб поїхати, наприклад, у Німеччину і придбати автомобіль. І мають відповідні знання або, скажімо так, можливості, зв'язки, щоб провести там діагностику, в Німеччині, цього автомобіля.
Тобто такі автомобілі вживані вигідно завозити людям, скажімо так, досить заможним. В тому числі панам народним депутатам. І от пани народні депутати, замість того щоб зробити цей закон простішим для людей, скасувати, наприклад, обмеження, щоб підприємці, фізичні особи, гонщики, і навіть ті ж дилери могли завезти тисячі автомобілів вживаних і продати тут українцям за нормальну ціну.
Ні, вони поставили обмеження, що тільки особисто людина повинна мати шенгенську візу, повинна знати, наприклад, без цього неможливо, німецьку мову, поїхати особисто в Німеччину, придбати автомобіль, пригнати його. Не кожний осилить дорогу в 1700 кілометрів.
Замість того щоб зняти ці обмеження, обмеження ці залишають, а вирішили продовжити для себе, рідненьких, пільги до 2021 року.
Це ви до прикладу Німеччину привели? Такі правила будуть діяти стосовно всіх країн шенгенської зони?
– Наскільки мені відомо: Німеччина, Бельгія, Нідерланди — там найдешевші автомобілі. Можна, звичайно, поїхати в Польщу і в Литву. Але це все вже будете купувати в перекупників.
Стосовно другого законопроекту, що депутати вирішили адаптувати Україну до євростандартів. Це трошки неправильно звучить – Україна вже з 2012 року була адаптована до євростандартів. І депутати, дійсно, правильно говорять, що в угоді з ЄС не сказано нічого про відповідність України якимось євростандартам.
Так, дійсно, не сказано, тому що ще в 2012 році Україна виконала вимоги ЄС і приєдналася до європейських логічних стандартів. Тому в угоді сказано про те, що має виконати Україна. Наприклад, що Україна має ввести техогляд. Тобто я не розумію, навіщо городити закон на закон.
От ви сказали правильно, що ввести техогляд для вживаних автомобілів депутати пропонують. Пробачте, панове депутати вже забули, що вони проголосували за закон про те, що в Україні з 1 січня 2018 року, тобто через рік, буде техогляд загальний. Все. Уже буде — і для нових автомобілів, і для старих автомобілів цей техогляд буде.
Навіщо робити новий закон? По-друге, народні депутати пропонують на нові автомобілі залишити перевірку екологічних вимог, а на старі автомобілі відмінити екологічні вимоги.
Знаєте, я думаю, що коли Терьохін колись давно вже подавав законопроект стосовно визнання сала національним продуктом і національною гідністю, то це був свого роду "стьоб". Але зараз депутати, я ще не бачив, наскільки непрофесійного складу у ВР, як зараз, вони такі речі, які б раніше я сприймав би як "стьоб", вони говорять серйозно.
Тобто зрозумійте, нові автомобілі, які вже відповідають Євро-6, всім стандартам, потрібно перевіряти, а старі автомобілі перевіряти на відповідність екологічним стандартам, вони говорять, не потрібно, достатньо Євро-2. Тобто це, знаєте, як подати законопроект, що всі фешенебельні ресторани обов'язково підлягають перевірці, а кіоски з шаурмою, де вас можуть нагодувати шаурмою з песика або з кішечки, не потрібно перевіряти. Це такий же закон.
Ранее Олег Назаренко в эфире "ГС" прокомментировал, почему повышение пошлины на ввоз импортных автомобилей не сделает отечественный автопром более успешным.