наверх
23.04.202412:39
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Постановление ВР о безвизе для ЕС не стоит и гроша — Гладких

Европа открывает для украинцев свои границы (783)

(обновлено: )2043101
Политический эксперт Валентин Гладких в эфире "Голоса Столицы" заявил, что получению безвизового режима с Европейским Союзом мешают преследования экс-"регионалов".

РИА Новости Украина — радиостанция "Голос Столицы"

Верховная Рада призвала Евросоюз ввести безвизовый режим для украинцев до конца 2016 года. Соответствующее постановление поддержал двести шестьдесят один депутат.

В документе народные избранники обращаются к правительствам государств-членов ЕС, чтобы те поддержали законодательное предложение Еврокомиссии о введении безвизового режима для краткосрочных поездок граждан Украины. Европарламент и Совет ЕС украинские нардепы призывают "принять без дальнейших проволочек" до конца года необходимые решения о предоставлении Евросоюзом безвизового режима.

Насколько данное постановление может повлиять на принятие решения ЕС о безвизе, в эфире радиостанции Голос Столицы спрогнозировал кандидат философских наук, политический эксперт общественной организации "Слово и Дело" Валентин Гладких.

(текст публикуется на языке оригинала)

Звернення українського парламенту для європейських владних інститутів щодо безвізового режиму має якесь значення?

— Це звернення має єдине значення — пропагандистське. І жодних правових і політичних наслідків воно мати не буде. Чому депутати його прийняли? Відповідь дуже проста: тому що серед обіцянок, які найчастіше роздавали нардепи, є обіцянка досягнення безвізового режиму з ЄС. І поки що ця перспектива видається туманною і значною мірою вона все таки залежить від зусиль уряду, а ВР мусить лише законодавчим чином забезпечити всі необхідні кроки. Черговим преформансом, прийняттям цієї постанови, ВР якби звертається до українських виборців і говорить: дивіться, ми зробили все, що від нас залежить. Ну а для європейців такі постанови не варті навіть того паперу, на якому вони надруковані.

Це може мати якийсь кумулятивний ефект. Тобто ще і цей крок можливо в сукупності дасть такий результат. Але сам по собі він є абсолютно нікчемний, тому що рішення європейці будуть приймати без урахування того, що там наголосувала ВР і які вона там до них робила звернення. Єдиний момент, що якщо станеться якесь диво, і насправді буде досягнуто політичне рішення про надання Україні безвізового режиму, тоді ці політичні сили, нардепи, зроблять все можливе для того, щоб приписати цей результат саме своїм зусиллям. Скажуть: дивіться, уряд і виконавча влада два роки працювали на цьому ґрунті, нічого не могли зробити, а ми, гонорові нардепи, прийняли постанову — і до нас дослухалися. Але я наголошую, це винятково питання інтерпретації і винятково пропагандистський крок.

Деякі експерти кажуть, що Україна виконала всі вимоги, і провина, якщо до кінця року не буде надано безвізовий режим, буде лежати виключно на ЄС. В згодні з такою думкою?

— Так хотілося б українським політикам, щоб ми, громадяни України, думали в такий спосіб. Що наша еліта, наша влада, наші політики зробили все, що від них залежить, а от негідники-європейці не виконують взятих на себе зобов'язань. Насправді ситуація трошки інша, і істина, мабуть, десь посередині. З одного боку, безумовно, Україна зробила величезний крок вперед на шляху до виконання взятих на себе зобов'язань. Це перший момент, але це зовсім не зобов'язує європейські держави запроваджувати для нас безвізовий режим, оскільки це їхня суверенна воля. І друге — рішення в ЄС приймається колегіально і одностайно. Отже, вся ця машинерія ЄС може працювати ще дуже довго і узгоджувати технічні моменти навіть після досягнення політичного рішення, політичної згоди такий режим з Україною таки ввести.

Це більшою мірою таки спекуляція, що ми все зробили. Як зробили, якщо не змогли переконати? Це подібна ситуація до підписання угоди про асоціацію з одного боку, а з іншого, коли українська дипломатія все-таки провалила референдум в Нідерландах. Я не почув ні від українських депутатів, цих єврооптимістів, ні від українського уряду, який взяв би на себе відповідальність. Чому не була проведена належним чином робота, яка б дозволила забезпечити належний результат референдуму в Нідерландах? Те саме стосується і запровадження безвізового режиму.

Але ж були певні досягнення, якими депутати можуть пишатися?

— Безумовно, певний поступок в частині електронного декларування і створення антикорупційних органів було зроблено. Але давайте подивимося тверезо, наскільки це насправді сприяло подоланню корупції в Україні. Відповідь очевидна — практично жодним чином. Тобто раніше, коли було все без цих органів, вповноважених боротися з нею, а тепер вона є вже з цими органами. Те саме стосується і вибіркового правосуддя, про яке і сьогодні говорять в Раді ЄС, в ЄСПЛ, тому що, так, ми там хочемо, звичайно, щоб ключових посад якихось злочинного режиму притягли до відповідальності, але вибачте мене, це клоунада, яку влаштовують з Єфремовим, Новінським, Бойко. Це дає підстави думати нашим європейським партнерам, що тут є все-таки політично вмотивовані якісь рішення, що тут нема правосуддя. А все це є перепоною для досягнення безвізового режиму, на це треба також зважати.

Можуть бути висунуті Україні ще якісь умови?

— Президент пообіцяв, здається, до 24 листопада безвізовий режим. І це вже не вперше. І якщо б це була єдина обіцянка, яку не виконав президент. В даному випадку я хочу не сказати, що президент не виконує найбільше обіцянок, бо інші виконують ще гірше свої обіцянки. Просто не треба було це обіцяти, тому що виконання цієї обіцянки не залежало від його волі, від його компетенції. Це залежить винятково сьогодні від наявності політичного консенсусу і політичного розуміння у наших європейських партнерів. А наскільки важко їм досягнути такого розуміння — ну давайте просто уявимо собі, що ЄС це просто суб'єкт, який складається з 28 держав, які можуть мати абсолютно різні інтереси, суперечливі, можуть орієнтуватися на різні зовнішні групи впливу. Є євроскептики, які також доволі потужна група в ЄС. Просто українські політики мусять ставитися більш відповідально до своїх обіцянок, тоді не буде таких розчарувань в українському суспільстві.

Багато факторів є, які можуть загальмувати лібералізацію безвізу?

— Я впевнений, що ми рухаємося в правильному напрямку, і результат буде неминучий. Це питання лише часу. Скільки це забере часу — я не готовий сказати, я не готовий взяти на себе відповідальність і роздавати такі от обіцянки, на виконання яких я не впливаю. Але те, що рано чи пізно ми отримаємо цей режим — це однозначно. Єдине, що хотів би ще сказати, що безвізовий режим це не є панацея і це не є питання номер один в українському суспільстві. Люди, які хотіли отримати візи, вони без проблем їх відкривають і сьогодні. Чесно кажучи, з цього створили якийсь фетиш — і тепер борються за його досягнення.

Ранее политолог Николай Мельник заявил, что с либерализацией визового режима Украины с ЕС, то за счет украинцев в Европе увеличится количество дешевой рабочей силы.

А политический эксперт Ярослав Макитра в эфире "ГС" заявил, что заявления СБУ о влиянии акций протестов на получение безвизового режима с ЕС говорят о невысоком уровне профессионализма.

Самое читаемое
    Темы дня