наверх
28.10.202113:54
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Только к 2018 году в столичном метро полностью исчезнут жетоны - Макогон

(обновлено: )21701
Советник начальника КП "Киевский метрополитен" Наталья Макогон в эфире "ГС" пояснила, что метрополитен хочет полностью автоматизировать процессы, которые не требуют вмешательства человека.

РИА Новости Украина – радиостанция "Голос Столицы"

В кассах столичного метро ограничивают продажу жетонов. Максимум — два одному человеку.

Таким образом, пассажиров стимулируют пользоваться бесконтактными карточками.

С пятницы, 16 декабря, в тестовом режиме такое нововведение начали на станции подземки "Политехнический институт". А с субботы — продлят на остальных станциях метрополитена.

К чему стремится метрополитен, вводя такие ограничения, в эфире радиостанции Голос Столицы пояснила советник начальника коммунального предприятия "Киевский метрополитен" Наталья Макогон.

(текст публикуется на языке оригинала)

Що дасть обмеження продажу жетонів у касах метрополітену? Черг не побільшає?

— Я сьогодні фактично цілий день відслідковую ситуацію на "Політехнічному інституті" — тут черг майже немає. Є два етапи. Перший етап – автоматизація, куди ми йдемо, і другий етап – це відмова від жетону. На сьогоднішній день в касах метрополітену ми почали пропонувати один жетон, два жетони або всі операції з картками, тобто пасажиру ми кажемо: якщо вам треба терміново поїхати, ви можете сплатити карткою PayPass, ви можете сплатити карткою — проїзним метрополітену, ви можете скористатись карткою киянина, розповідаємо в касах про переваги карток як електронного засобу оплати. Якщо пасажирам потрібно багато жетонів, вони їх можуть купити в автоматах без проблем в будь-якій кількості. Ми вважаємо, що все, що можна купити в автоматі, має продаватись в автоматі, там, де можна забрати механічну роботу від людини, потрібно це робити. Ми вже маємо в касах супермаркету каси самообслуговування, і це нормальна практика – відходити від використання людської праці на тих елементарних операціях, які вже є в автоматиці.

Далі метрополітен буде скорочувати кількість жетонів до нуля?

— Так, звичайно. Ми заявили про те, що відійдемо від використання жетонів як платіжного інструменту до кінця 2017 року, і ми це будемо робити, тому наголошую пасажирам на використанні електронних карток будь-яких типів, які працюють в метрополітені. Найчастіше запитують, що мені робити, якщо мені треба один раз проїхати. У нас є статистика, аналіз пасажирів, які дійсно звертались один раз — їх просто одиниці. Це пасажир, який приїхав, просто поїхав за кордон, тому що він навіть не повернувся в точку приїзду. Відповідно, у нас є картка, крім PayPass, ви прийшли, приклали, пішли.

Будь-якого банку?

— Будь-якого банку, звичайно, просто система повинна бути MasterCard. На трьох пересадочних станціях в центрі — це "Майдан Незалежності", "Хрещатик", "Площа Льва Толстого" ми зараз відпрацьовуємо посттермінали, де буде система і MasterCard, і Visa, і просто всі платіжні системи, які на сьогодні працюють в Україні. Зараз ідеальна мета, до якої ми йдемо, вона буде не завтра, але протягом 2017 року буде – це онлайн-поповнення проїзних і можливість поповнення проїзного квитка. От ви зараз поповнюєте безконтактну картку готівкою, а буде можливість поповнення без готівки, тобто ви ставите свою безконтактну картку, ставите свою картку і точно так само, як ви поповнюєте мобільний телефон в віконечках платіжних терміналів, точно так само можна поповнювати метрополітенівський проїзний.

Коли можна буде розраховуватись телефоном?

— Деякі пасажири вже розраховуються телефоном, які ставлять спеціальну систему у себе на мобільний телефон під чохол. Є пасажири, які розраховуються годинниками, є деякі банки, які випускають брелоки, годинники, наклейки на телефон, можете вже розраховувати.

Яке зараз співвідношення тих, хто користується картками та жетонами?

— Ми вже переламали це співвідношення в бік картки, тому запровадили наступні кроки. Якщо рік тому це співвідношення становило приблизно 60 на 40 на користь жетонів, то зараз воно становить 47 на 53 на користь картки. Тому ми далі продовжуємо впроваджувати картку, і на сьогоднішній день маємо п’ять мільйонів транзакцій по PayPass, ми маємо збільшення використання проїзних квитків в геометричній прогресії, тому що ви кожного дня їздите, купіть 50 поїздок, і ви будете їздити по 3,50, тобто економія абсолютна проста, і ви не стоїте в черзі кожного дня за одним жетоном. Ви прийшли, приклали картку і поїхали, куди вам потрібно.

Коли ви плануєте повністю відмовитись від кас?

— Ми не будемо відмовлятись від кас, ми будемо переформатовувати каси в сервісні центри, бо якщо в нас зникає один платіжний інструмент, такий як жетон, то в нас залишається багато інших платіжних інструментів, таких як картки — їх так само потрібно обслуговувати. У нас на сьогодні працює каса для обслуговування карток, будь-яких питань з картками на станції "Політехнічний інститут", пасажири це знають. Але оскільки карток стає більше, то в таких сервісних центрах зростає потреба. Ми сподіваємось відкрити їх в наступному році на якихось центральних станціях, будемо дивитись, де найбільша потреба, де найбільше звернень пасажирів, щоб відкривати такі сервісні центри, переформатовувати касу в сервісний центр там, де це потрібно пасажиру.

Смотрите также: Флешмоб "Поездка в трусах в метро" в Киеве

Як метрополітен працюватиме на Новий рік?

— В новорічну ніч традиційно робота метрополітену буде подовжена, так що всі люди, які планують святкувати в центрі міста, можуть спокійно планувати, що вони відсвяткують, і повернуться метрополітеном додому.

Напомним, экс-глава КГГА Иван Салий в эфире Голоса Столицы заявил, что строительство метро имеет общенациональное значение, поэтому киевским властям необходимо привлекать деньги из госбюджета.

Самое читаемое
    Темы дня