наверх
29.03.202408:13
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Депутат Рудык: бюджет-2017 – не идеальный, но один из лучших

Страна получила "кота в мешке" - бюджет 2017 проголосован (92)

(обновлено: )25803
Народный депутат Украины Сергей Рудык заявил в эфире "ГС", что бюджет-2017 не идеальный, но один из лучших, учитывая ситуацию в стране, а также назвал последствия, если закон не примут до конца года.

РИА Новости Украина – Радиостанция "Голос Столицы"

К пятнице, 23 декабря, будет принят бюджет на 2017-ый год. Об этом сообщила заместитель председателя парламентской фракции "Блок Петра Порошенко" Ирина Луценко. По ее словам, председатели комитетов Верховной Рады обсудили бюджетные законы, которые нужно принять во вторник и в четверг для того, чтобы госбюджет был принят вовремя. 

Читайте также: Теракт? Ближневосточный беженец? Версии берлинского ЧП

А министр финансов Александр Данилюк надеется, что госбюджет примут уже во вторник, 20 декабря. 

Подробнее бюджет на следующий год и когда его все-таки примут,  эфире радиостанции Голос Столицы прокомментировал  в народный депутат Украины, член комитета Верховной Рады Украины по вопросам бюджета Сергей Рудык.

(публикуется на языке оригинала)

На вашу думку, чи встигнуть депутати 20 грудня прийняти всі необхідні закони, щоби узгодити бюджет?

– Ми, члени бюджетного комітету, робимо для цього все можливе. Всі терміни витікли, і таким чином, я так сподіваюся, що ми сьогодні їх схвалимо. Це 5131 і 5132. 

Номери, можливо, людям нічого не скажуть. Один – це зміни до бюджетного кодексу, який легітимізує багато новел, без яких цей бюджет неможливо приймати, і те саме стосується змін до податкового кодексу, які, зокрема, щоби було зрозуміло слухачам, змінює ставку акцизу по тютюну, збільшивши її на 30%, і алкоголю на 20%. 

Так само воно міняє ставки по слабоалкогольних напоях, збільшуючи їх на 12%. Якщо, дасть Бог, ми сьогодні зранку їх приймаємо, немає ніяких проблем, щоби прийняти два закони в другому читанні в першій половині дня. За великим рахунком, ми можемо приступати до голосування за бюджет, оскільки він обговорювався стільки, скільки не обговорювався за всі часи існування незалежної України.

Тобто сьогодні на вечірньому засіданні теоретично можуть депутати ухвалити бюджет?

– Теоретично ми можемо прийняти його сьогодні, але я б насправді не був провидцем. Я зробив свій прогноз кілька тижнів тому, що бюджет буде прийнятий до 22 числа. Це може бути сьогодні, це може бути в четвер. Але головне, щоби це відбулося. 

Тому що, нагадаю, що якщо раптом, не дай Бог, цього не відбудеться, в нас не буде мінімалки 3200, про яку вже сьогодні знає вся країна, ми будемо жити з обмеженим фінансуванням, без 50% збільшення в освіті, медицині, і, власне, багатьох інших сферах, в першу чергу, обороні. 

А останні події на Сході переконали, що ті, хто думають, що воно якось так саме розсмокчеться, на жаль, не відбувається, тому над обороною треба працювати і працювати, і дбати про те, щоб наша зброя була найкращих зразків, а без коштів цього зараз зробити неможливо.

Торги бюджетні вже закінчилися? Є 226 голосів за бюджет?

– Я не учасник торгів, як ви кажете. Тобто я свій голос за бюджет віддам, оскільки вважаю, що це один з найкращих бюджетів, виходячи з тої ситуації, яка на сьогоднішній день є в країні. 

Він не ідеальний, ми знаємо, що ідеальних бюджетів ніколи не існує, завжди є бажання видаткову частину збільшити. Але, на превеликий жаль, мусимо виходити з ситуації. Тому з тих варіантів, які були, це оптимальний варіант. Я думаю, що мої колеги мали б мене підтримати.

Щодо націоналізації “ПриватБанку”, через це якісь зміни до бюджету необхідно вносити? 

– Позиція НБУ, яка наразі озвучена, до якої ми йдемо, полягає в наступному, що вони хочуть випустити облігації під дуже маленький процент, на 30 років. Таким чином, оця сума в 153 мільярди, а не 148, розтягується на 30 років, і воно не потребує змін до бюджету. 

Більше того, частина цих виплат, які необхідно зробити вже зараз, закладені в бюджет 2016-го року, просто для багатьох це було маловідомою історією. Тобто в бюджет 2017-го року, в його проект, наразі змін ніяких вносити не треба. Тому я можу заспокоїти людей, це не змінить бюджетний процес на сьогоднішній день.

Щодо моментів, пов'язаних з приватизацією та спецконфіскацією, досі ці моменти зберігається в проекті бюджету? 

– Я на цю хвилину не можу вам відповісти, але станом на вчора, наприклад, на ранок, цього проекту не було в порядку денному, оскільки ВР його повністю відхиляла. 

Тобто ми не відправили його ні на доопрацювання, ні доопрацювання в першому читанні, ми його просто всі варіанти, які ставилися на голосування, були відхилені. Тому, якщо уряд за ці дні, наприклад, за вчорашній день, підготував нову версію з тими компромісними моментами, які влаштували більшість залу, він теоретично може його зареєструвати, ми теоретично можемо з голосу його внести в порядок денний, і знову ж таки, теоретично проголосувати. 

Але поки що це теорія, якщо ніхто його не буде прагнути внести з голосу  в сесійну залу, то можна забути, принаймні, на найближчий час про цей законопроект.

Питання не стільки в самому законопроекті, скільки в статті доходів. 10 мільярдів гривень заплановано  отримати?

– Планувалося закласти 10,5 мільярдів гривень по спецфонду на фінансування в основному оборонної галузі, але я можу заспокоїти, тому що, звичайно, недоотримані 10,5 мільярдів гривень — це суттєва проблема. 

Але вона йде, хто знає фінансування, знає ситуацію з бюджетами, по спецфонду. Тобто вона не позначиться на зарплатах, вона не позначиться на основних захищених статтях. Це могло би бути додатковим бонусом, але маємо те, що маємо. 

Тобто уряд підготував законопроект, який, на мою думку, не врахував головного. Він не став запобіжником для людей, які нічого не мали спільного ні з Януковичем, ні з його бандою, ні з його членами родини. Але модель, яка закладалася в цей законопроект, дозволяла конфіскувати майно невинної людини, продати його, а потім, коли людина доведе свою невинність, сказати: вибачте, так все стало, і намагатися компенсувати йому коштами. Я думаю, що це неправильно. 

Якщо ми говоримо про конфіскацію майна саме родини Януковича, то це треба було якимось чином зазначати в законопроекті. Ми пропонували низку компромісних варіантів, на жаль, розробники на це не пішли, і зал це не підтримав. Тому це, вибачте мені,  ми живемо в умовах парламентсько-президентської республіки, а не урядово-парламентської республіки, і так буває, що законопроекти, які не отримують більшості голосів в залі, не проходять.

Олег Березюк, голова фракції "Самопоміч", розкритикував цей бюджет за те, що він, нібито, перекладає на місцеві бюджети ті функції, які їм не характерні. Зокрема утримання закладів освіти та медицини, які матимуть тепер сплачувати, наприклад, видатки на енергоносії, на господарчу діяльність за рахунок місцевих бюджетів. Ці моменти наскільки є болючими при обговоренні бюджету?

– Я постійно на окрузі, це Сміла, Кам'янка Черкаської області. Станом за 11 місяців цього року, перевиконання місцевих бюджетів в цілому по країні склало 44 млрд. грн. 

Тобто спочатку, в зв'язку з бюджетною децентралізацією, бюджети місцевих рівнів отримали додаткові кошти, яких не отримали ніколи за часи існування України. Після того, як стало зрозуміло, що вони отримали плюс, уряд поставив запитання, що вони з ними роблять. 

На жаль, більшість місцевих бюджетів не змогли їх оперативно витрачати, і вони їх завели на так звані депозити і чекають, що робити. Тобто вони  їх не витрачають, а чекають, що з ними робити. Тобто логіка уряду була в наступному: оскільки ви отримали додаткові надходження, не тримайте кошти, які, таким чином, ви додатково отримали, а пускайте їх на оці зазначені вами цілі. Тобто баланс буде для місцевих бюджетів в плюсі. 

Є питання перерозподілу з районними центрами, які, наприклад, не є містами обласного значення, у них трошки ситуація буде гірша. Але, наприклад, що стосується Києва, Київ отримає найбільші преференції на сьогоднішній день в рамках цих змін, і принаймні, кияни можуть бути задоволені, у вас цього року з'явилося багато додаткових ресурсів, які не були ніколи. 

Читайте также: Почти неожиданная тема: Сталин и Украина

Я знаю про що говорю, оскільки в 2007-2010-их роках був заступником мера Києва, тоді ми навіть не могли отримати те, що по закону належало місту Києву.

Зарплаты бюджетников отвязали от минимальной оплаты труда и привязали к прожиточному минимуму, что еще больше дискредитирует работу на государство, заявил в эфире "ГС" экономический эксперт Всеволод Степанюк.

Ранее президент Центра рыночных реформ Владимир Лановой в эфире "ГС" заявил, что если в стране не растет производство, не улучшается динамика ВВП, то не стоит ожидать стремительного роста доходов населения.

Самое читаемое
    Темы дня