наверх
20.04.202408:26
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

"ПриватБанк" проверяет денежные переводы – правда или миф

Эхо национализации "ПриватБанка": арест активов Коломойского (370)

(обновлено: )1632624
Пресс-секретарь ПриватБанка Олег Серга заявил, что слухи о блокировании ПриватБанком карточек распространяют сами мошенники, поскольку перевод между лицами проводится банком мгновенно без каких-либо вопросов.

РИА Новости Украина – Радиостанция "Голос Столицы"

В СМИ начали распространять информацию о том, что "ПриватБанк" проводит проверку денежных переводов между платежными картами. Как сообщается, из колл-центра "ПриватБанка" звонят тому, кто переводит деньги на чью-то карточку, и спрашивают о назначении платежа. Если человек говорит, что перевел деньги за услугу, даже за обучение, тогда блокируют его карту и карту того, кому перевели деньги.

Соответствует ли эта информация действительности, действительно ли банк блокирует карты, в эфире радиостанции Голос Столицы сообщил пресс-секретарь ПриватБанка Олег Серга.

(Публикуется на языке оригинала)Читайте также: Горбаль о рекапитализации "ПриватБанка" и панике

Як ви можете пояснити це повідомлення?

– Банки можуть задавати такі питання у двох випадках. Перший – якщо це шахрайські дії, якщо є звернення клієнтів чи підозра, що це шахраї. І ми запитуємо в клієнтів, чи вони дійсно роблять цей переказ. Але випадки шахрайських дій – це десятки відсотків від цих переказів, які роблять через наші картки.

Це можемо робити, як агенти фінансового моніторингу згідно із законодавством, ми це можемо робити і повинні робити, коли йдуть перекази між юридичними особами та фізичними особами на дуже великі суми. Тобто якщо фірма відправляє гроші фізичній особі – мільйон гривень, півтора мільйони, ми повинні запитати.

Від якої суми можливий такий запит?

– Наголошую, йдеться про переказ від юридичної особи. Тобто банки стежать за відмиванням грошей, так званим. Ніколи в жодних випадках банк не блокував і не перепитував причин при виконанні переказів між фізичними особами на суми, які не перевищують обов'язкового фінансового моніторингу. Це на сьогодні це порядку 300 тис. грн.

Але такі випадки могли бути?…

– Такі випадки можуть бути, вони були завжди, якщо є привід для фінансового моніторингу. Якщо є підозри, є звернення клієнтів, є підозра, що це шахрайські дії. Наприклад, якщо шахраї використовують якісь дані клієнта чи клієнт за вказівкою шахрая щось робить.

Це підозра банку, а не правоохоронних органів?

– Тобто є звернення людей чи звернення клієнта, що він зробив переказ не по добрій волі, чи він не робив. Будь-який переказ між особами проводиться "ПриватБанком" миттєво, без будь-яких блокувань, запитань та інше.

Як надовго блокується рахунок, що відбувається потім?

– Якщо за якихось причин картка була заблокована, чи, можливо, є якісь підозри щодо шахрайств з вашою карткою, треба подзвонити по телефону кол-центру, питання буде вирішене за декілька хвилин. Ми вважаємо, що ця хвиля повідомлень, яка йде, вона могла бути ініційована шахраями, які потім можуть використовувати клієнтів, які мали такі повідомлення, в якихось своїх цілях.

Ви будете передавати цю інформацію до правоохоронних органів?

– Будь-яка інформація, яка йде від наших клієнтів щодо шахрайства, навіть якщо ми запобігли шахрайству, вона передається клієнтом до правоохоронних органів. Ми допомагаємо покарати злочинців.

Тобто клієнт має звернутися до правоохоронних органів?

– Так. Клієнт має звернутися до правоохоронних органів. Ми збираємо інформацію, ми теж будемо звертатися до правоохоронних органів. Тобто це нормальна практика, вона вже існує декілька років.

Кол-центр "ПриватБанку" має єдиний номер?

– Він має єдиний номер. І всі повідомлення, які надходять від "ПриватБанку", йдуть з єдиного номеру, і клієнт знає цей номер.

Які ви ще фіксували випадки махінацій з картками "ПриватБанку"? 

– Ми проводили власне розслідування, міжнародні платіжні системи проводили в Україні дослідження, вивчали інформацію.

Справа в тому, що в Україні класичні методи шахрайства, які є на Заході чи в Європі, тобто кардинг, чи якісь електронні засоби, їх відсоток дуже низький. Він в десятки разів нижчий, ніж за кордоном. Але в Україні є специфіка – так зване соціальне шахрайство. Тобто коли шахраї дзвонять до клієнтів, надсилають якісь повідомлення, просять надати три цифри з боку картки, бо її заблокують, просять якесь СМС відправити чи якесь СМС отримати, потім назвати.

Тобто це таке, соціальне шахрайство, яке використовує певні людські якості – довіри, недовіри, чи ще щось таке. Тобто ми ведемо дуже активну пропаганду серед клієнтів, тому що банк не запитує ніяких цифр, банк не питає ваших персональних даних, банк не дзвонить просто так з будь-яких причин. І ми за останній квартал констатуємо дуже різке зменшення випадків такого соціального шахрайства.

Клієнти знають, як відрізняти шахраїв від не шахраїв. І ми зі свого боку приймаємо важливі заходи, технологічні заходи, які попереджують таке шахрайство.

Дуже простий приклад: клієнт банку може особисто підняти ліміт з картки для оплати в інтернеті, це робиться в "Приват-24" за декілька секунд, але коли ви це робите, в вас перепитає чи система, чи телефоном працівник банку, чи ви дійсно це робите особисто, а не хтось вас примушує до цього. Якщо клієнт відповідає: так, це я роблю, мені так треба, – добре, це не проблема.

Напомним, эксперт по вопросам финансов Василий Горбаль в эфире Голоса Столицы заявил, что возможен вариант, когда сами акционеры примут решение о разделении "ПриватБанка" на два учреждения.

Самое читаемое
    Темы дня