наверх
18.04.202416:29
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Эксперт: в 2016 году полиция в Украине нанесла ущерба на миллионы гривен

Взрыв в здании полиции в Ровно (478)

(обновлено: )133230
Эксперт по вопросам правоохранительных органов Анатолий Онищук в эфире "ГС" заявил, что полицейские в ДТП нанесли ущерба на миллионы гривен, поскольку их выпустили на дороги неподготовленными.

РИА Новости Украина – радиостанция "Голос Столицы"

В Кабинете министров планируют ввести штрафы для полицейских. Правоохранителей хотят обязать бережнее относиться к  служебному имуществу, в частности к служебным автомобилям. 

Так, если машина разбилась в результате блокирования преступника, то к полицейскому не будет претензий. Если же по его вине – придется нести материальную ответственность. Этот законопроект инициировал Кабмин, чтобы усилить уже существующий закон о Нацполиции. 

Выговоры полицейским предусмотрены за нецензурные выражения, унижения и конфликтность с коллегами. Зато патрульные смогут не выполнять незаконные приказы. Для этого нужно будет подать письменный отказ руководителю и, если он все же настаивает на исполнении приказа, написать еще один отказ вышестоящему руководству. 

Также в новый устав для полицейских хотят внести норму, обязывающую корректно высказываться в соцсетях. А награждать за особые заслуги правоохранителей будут пистолетами или кортиками. 

Подробнее инициативу Кабмина по введению системы штрафов для полицейских в эфире радиостанции Голос Столицы прокомментировал эксперт по вопросам правоохранительных органов Анатолий Онищук.

У Законі про Нацполіціі прописано багато дисциплінарних норм. Як ви оцінюєте ті нові, які пропонує ввести уряд?

– Уряд змушений щось робити, тому що та шкода, яка заподіяна була за останній рік в частині транспортних засобів поліцією, маю на увазі службових автомобілів, обчислюється мільйонами. 

Оскільки з першого траншу було закуплено 1500 автомобілів і квоту Японія викупила за 36 мільйонів доларів, з них вже більше ніж третина автомобілів розбита. Безумовно, що має бути відшкодування, і сьогодні Цивільний кодекс передбачає таку відповідальність. 

Є  певний механізм і процедура відшкодування завданої шкоди. Тому що стосується автомобілів, які розбиті поліцією, це проблема не до самих поліцейських, це проблема до тих, хто готував цю реформу і її таким чином бездарно реалізував. Оскільки непідготовлених людей не можна було випускати і давати їм транспортні засоби, які являються підвищеною небезпекою, щоб вони таким чином з державним майном поводилися, в результаті причинили тільки шкоди.

Що стосується коректного поводження: якщо міністр говорить про правоту поліцейських, має бути механізм відповідальності і добропорядного поводження поліцейських. Тому дисциплінарний статут має передбачати відповідальність поліцейських за порушення певних норм. 

І я вважаю, що на сьогоднішній день, якщо це буде прийнято, то ми вже маємо порушення по відношенню до поліцейських маже тисячі кримінальних справ. А треба добавити сюди ще дисциплінарні провадження, які будуть досить активно застосовуватися, оскільки поліцейські є непідготовленими, і це є велика небезпека і біда. Я думаю, що ми поліцію розженемо таким чином.

Якщо авто розбилося після того, як поліцейський блокував їм злочинця, то до поліцейські не буде претензій. Якщо ж з його вини — доведеться нести матеріальну відповідальність. Хто буде визначати винного в ДТП?

– Справа в тім, що сьогодні законодавство передбачає: якщо заподіяна шкода виникла внаслідок непереборної сили і немає умислу на спричинення цієї матеріальної шкоди, немає вини водія, коли він діяв в рамках закону і намагався припинити якесь правопорушення, і таким чином пошкодив автомобіль, то проводиться службове розслідування, робиться висновок, і таким чином сьогодні визначається. Тобто цивільне законодавство сьогодні це передбачає. 

Звичайно, що сьогодні хочуть це врегулювати і в рамках законодавства, яке буде безпосередньо розповсюджуватися на поліцію. Це не є та проблема велика, яка сьогодні потребує врегулювання в законі, в тому числі в дисциплінарному статуті, оскільки через цивільне законодавство ці проблеми фактично повністю врегульовані.

Проблема в іншому: сьогодні ті, хто ініціюють такі зміни, вони в черговий раз розписуються в тій реформі, яка сьогодні проходить. І я вважаю, що ми повинні серйозно розібратися в проблемах цієї  реформи, дати їй об'єктивну оцінку, які недоліки, які потрібно внести корекції в проведення реформи. 

Тому що, наприклад, коли ми заявляємо про те, що потрібно створювати вже дорожню міліцію, то про ці всі речі потрібно було озвучити на початку проведення реформи. 

Читайте также: Во все тяжкие. Аваков назвал Гройсману причины роста преступности в стране

Поліцейський не винен в тому, що його випустили на дорогу, не навчивши. Тому вони будуть бити продовжувати машини, якщо ми їх будемо готувати три місяці. Поліцейського мають готувати належним чином, не менше шести місяців, а за законодавством в Європі його готують не менше року. І він потім ще буде не самостійно виїжджати, а буде виїжджати з людиною, яка досвідчена. Таких досвічених людей поряд з поліцейським немає. 

Тобто тут є дуже багато методологічних помилок, і керівництво поліції, реформатори повинні спочатку ці помилки визнати, а не перекладати зі здорової голови на хвору.

Нормою про коректні вислови в соцмережах не порушується право на вільне висловлювання?

– Звичайно, порушується право людини висловлювати свою думку, тому що якщо поліцейський висловиться з приводу тих негараздів – наприклад, сьогодні не фінансується технічне обслуговування автомобілів, то він пише в соцмережах, що зимову мережу мені не міняють, автомобіль не обслуговується, масло теж не міняють. Так його за це будуть притягувати до відповідальності, коли він буде говорити правдиві речі, які сьогодні відбуваються в системі. 

А про них якщо не говорити, то ми будемо тоді розплачуватися дуже дорого, в тому числі життям і здоров'ям поліцейських. Тому от хочуть обмежити можливість в соцмережах поліцейському висловлювати свою думку.

Вже повинні працювати професійні об'єднання поліцейських, які мають захищати і відстоювати. На жаль, сьогодні ці всі професійні об'єднання, які мають захищати поліцейських, імпотентні, і це є велика проблема. Тому поліцейські мають об'єднуватися, щоб захищати свої професійні інтереси. І відповідні конвенції європейські це передбачають, дають їм на це право. 

Але ж у нас їх зробили всіх таких оптимістами, які повірили в цю реформу – і дуже правильно, що вони в неї повірили. Але реформатори просто їх підставили, поліцейські стали заручниками сьогоднішньої ситуації. 

Тому проблем є дуже багато, і їх потрібно збалансовано вирішувати – не тільки законодавчо, і дивитися на дотримання прав поліцейських. І якщо цей баланс буде порушений, ми в черговий раз закопаємо ідею реформи дуже глибоко.

Ранее корреспондент запорожского сайта новостей "Вільно-NEWS" Дмитрий Суров в эфире Голоса Столицы сообщил: на брифинге по поводу своей отставки уже экс-глава Национальной полиции в Запорожской области Виктор Ольховский раскритиковал ликвидацию ГАИ.

А заместитель главы Национальной полиции Александр Фацевич в эфире радиостанции "ГС" заявил, что для создания дорожно-патрульной полиции будет объявлен донабор в ряды правоохранителей.

Самое читаемое
    Темы дня