наверх
19.04.202410:54
Курсы валют НБУ
  • USD26.89+ 0.03
  • EUR31.83+ 0.14

Савтир о повышении стоимости проезда в столичном транспорте

(обновлено: )37033
Начальник службы перевозок КГГА Сергей Савтир в эфире "ГС" пояснил, что государственное регулирование стоимости проезда отменено, а директор компании-перевозчика "Союз-Авто" Юрий Нестерчук заявил, что маршрутки подорожают до восьми гривен.

РИА Новости Украина — Радиостанция "Голос Столицы"

Проезд в маршрутках Киева снова может подорожать. В частности, речь идет о так называемых длинных маршрутах, где билет стоит 5-6 гривен. Как говорят столичные перевозчики, вскоре проехаться ними будет стоить 7-8 гривен. Причина все та же — необходимость обновления парка автобусов и планы заменить его за 5 лет. 

Какова основная причина повышения стоимости проезда, в эфире радиостанции Голос Столицы пояснил начальник коммунальной службы перевозок Киевской городской государственной администрации Сергей Савтир.

(текст публикуется на языке оригинала)

Наскільки обґрунтоване бажання приватних перевізників підвищити вартість проїзду у столичних маршрутках? 

— Це питання завжди було гострим, так як, з однієї сторони ми хочемо, щоб транспорт був новий в Києві, комфортний, з кондиціонерами, з новим рухомим складом, великі автобуси, але, з іншої сторони, ми знаємо економічну ситуацію в Україні загалом, і тут питання з двох сторін: чи піднімати, чи можуть пасажири Києва платити ту ціну, яка економічна обґрунтована. 

Спілкуючись з перевізниками, вони говорять, що обґрунтований тариф на сьогодні повинен бути більше 12 гривень, але всі ми розуміємо, що якщо сьогодні поставити такий тариф, це буде бум такий соціальний в Києві, і вони самі це розуміють, і тарифи такі не будуть встановлювати.

Зараз ми платимо 5-6 гривень, економічно обґрунтований — 12 гривень. Вони що, працюють собі у збиток?

— Вони працюють в мінімальну собівартість перевізок. Таким чином вони покривають ГММ та запчастини, і більшість перевізників не можуть розраховувати, відкладати на новий рухомий склад.

Скільки загалом у столиці приватних маршрутів? Яке їх співвідношення з комунальними?

— На сьогоднішній день в Києві випускається близько 1800 маршрутних таксі, з них 1600 — приватних перевізників, інші — це комунальний транспорт.

Смотрите также: В Киеве маршрутка сбила пешеходов и врезалась в столб

Коли проходить конкурс на перевізників, які курсуватимуть певними маршрутами, прописується вартість проїзду?

— До 2015 року даний тариф був регульований, а значить, даний тариф був прописаний в договорах, і місто встановлювало ціну для всіх перевізників. За постановою Кабміну від 25 березня 2015 року скасовано державне регулювання тарифів на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, в тому числі, які працюють в режимі маршрутного таксі. 

Згідно даної постанови, київська влада встановила, що соціально значущими послугами автомобільного транспорту в Києві є послуги з перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування, на яких здійснюється перевезення в звичайному режимі руху. Згідно даного рішення, місто контролюватиме, регулюватиме тарифи тільки в режимі звичайного руху, тобто великими автобусами.

Тобто зараз ніхто цього не контролює?

— Скажу далі, що закінчився договір, і зараз будуть нові договори, де не буде вказано тариф на перевезення. Тому що постановою скасовано державне регулювання, і перевізники самі встановлюють ціну на перевезення.

Виходить, що у споживача немає вибору?

— У нас в Києві будуть соціальні маршрути, які перевозять великими маршрутами і маршрутними таксі. Як ви знаєте, влада Києва робить нову транспортну модель. Згідно з нею великими автобусами будуть перевозити основні магістральні маршрути, на яких ціна буде регульована Києвом. А оці підвізні маршрути, маршрутними таксі, які короткі будуть, цими маршрутами ціна буде не регулюватися.

Причини підвищення вартості проїзду у Києві в ефірі "ГС" також прокоментував директор компанії-перевізника "Союз-авто" Юрій Нестерчук.

Яка основна причина підвищення вартості проїзду? 

— Основна причина — це економічні негаразди, тому що у нас все дорожчає — і пальне, і відповідно долар нестабільний, і запчастини на машини в основному всі на базі імпортних комплектуючих. Відповідно, в зв'язку з цими усіма економічними моментами, тариф необхідно піднімати. А тим більше, так як нам ще ставлять в адміністрації умови по оновленню рухомого складу. 

Відповідно коштує нова машина від 65 до 150 тисяч у.о., при нинішньому тарифі від 3 до 6 гривень — це просто нереально. Тому відповідно, якщо є такі умови до нас, і відповідно якщо ми ці вимоги виконуємо, до речі, ми придбали до участі в конкурсі близько 60 нових машин Євро-4 і Євро-5, то і тариф відповідно треба піднімати, це очевидно.

При минулому підвищенні вартості проїзду аргументом було удорожчання запчастин, підвищення вартості бензину. Після підвищення вдалося компенсувати це все? 

— Всі прекрасно розуміють, скільки коштував дизель півтора роки тому і сьогодні. Із стрибком до 26 гривень за літр навіть був такий момент, коли долар був під 30. То відповідно ви самі повинні зрозуміти, що той тариф, який приймався на той час з розрахунку під той долар. А зараз ще у зв'язку з оновленням рухомого складу, і дійсно треба в столиці його оновлювати, то за нові машини треба відповідний тариф.

На скільки підніметься ціна і коли?

— До восьми гривень, залежно від маршрутів, тому що специфіка маршрутів різна, відповідно тарифи на кожен маршрут різняться.

Председатель правления ОО "Моя дорога" Роман Хмиль в эфире "ГС" заявил, что в "Укравтодоре" не осталось квалифицированных сотрудников, поскольку за границей нашим специалистам платят намного больше.

Самое читаемое
    Темы дня